×

28. Różowe muffiny żurawinowo-cytrynowe


Te muffiny powstały, bo już dość miałam marudzenia pewnego Pana, że mam mu upiec ciasto cytrynowe. Ponieważ ja osobiście bardzo lubię suszoną żurawinę (jest dużo fajniejsza w ciastach niż np. nijakie rodzynki) dlatego połączyłam i zmieszałam nasze oczekiwania w jedną całość.  Powstał z tego związek prawie idealny :) 

MUFFINY Z ŻURAWINĄ I CYTRYNĄ
-200g mąki
-100g cukru
-czubata łyżeczka proszku do pieczenia
- skórka i sok z jednej cytryny
-200g suszonej żurawiny
-2 jajka
-pół szklanki mąki
-120g roztopionej margaryny

+lukier: 2 łyżki cukru pudru, odrobina soku z cytryny, kropla czerwonego barwnika spożywczego (można też wziąć kisiel w jakimś "różowym" kolorze)

1. Wymieszać w osobnych miskach składniki suche i mokre (skórka otarta z cytryny idzie do suchych, a sok do mokrych :)) Następnie zmieszać ze sobą składniki z obu misek i szybko wymieszać-mogą być grudki, grunt, żeby za długo nie mieszać bo muffinki się zrobią twarde. Napełnić foremki do muffinek do 3/4 wysokości, wstawić do nagrzanego do 170st piekarnika i piec około15-20 minut, aż się zarumienią.

2. Wszystkie składniki lukru dokładnie ze sobą wymieszać, powinien być lekko lejący. Można do niego dodać również kroplę likieru cytrynowego.

3. Przestygnięte muffinki oblać równomiernie lukrem, odstawić na chwilę żeby lukier stężał i gotowe :)

SMACZNEGO





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Kuchnia Pysznościowa- blog kulinarny , Blogger