×

198. Zupa krem z brokułów z szynką parmeńską

Od tej zupy zaczęło się moje gotowanie. Od najmłodszych lat piekłam ciasta, naleśniki też nauczyłam się robić dosyć szybko, wszelkie budynie, kisiele i inne desery też nie miały przede mną tajemnic. Zasadniczo nic co słodkie nie było mi obce. Zupami ani innymi "normalnymi" daniami sobie głowy nie zawracałam, bo przecież mama albo babcie zawsze gotowały. Aż do momentu kiedy mój kolega za studiów (Stefanku gorące podziękowania za kubeł zimnej wody:) ) zaczął mi opowiadać o dobrej zupce, którą gotował swojej dziewczynie. Opowiadał, że taka dobra i taka prosta w zrobieniu i taka aromatyczna i w ogóle cud-miód. No to jak to tak? Facet umie ugotować zupę, a ja nie? Toć to oburzające. Z tego oburzenia wzięłam od niego przepis, zakupiłam brokuła i ugotowałam swoją pierwszą zupę. Co prawda na początku większość moich dań była przyprawiana głównie "Vegetą" czy czymś podobnym, ale od tamtej pory trochę już się nagotowałam i "troszkę" zmieniłam sposób przyprawiania...a co za tym idzie nawet ta pierwsza moja zupa została udoskonalona. 

 ZUPA KREM Z BROKUŁÓW:
-2 duże brokuły
-2l bulionu warzywnego
-1 duża czerwona cebula
-2-3 ząbki czosnku
-garść świeżej bazylii
-sól, pieprz, słodka czerwona papryka, oregano
-kilka plastrów szynki parmeńskiej
-odrobina jogurtu greckiego (lub śmietany) lub parmezanu

1. Brokuły umyć i pokroić w różyczki, cebulę obrać i przekroić na ćwiartki, ząbki czosnku tylko obrać. Wszystko razem wrzucić do bulionu i zagotować, aż warzywa zmiękną. Doprawić jeszcze do smaku solą, pieprzem i czerwoną papryką. Gdy warzywa będą gotowe zdjąć garnek z ognia, dodać posiekaną świeżą bazylię. i zmiksować wszystko na gładki krem. Do każdej porcji dodać szynkę parmeńską porwaną na mniejsze kawałki i w zależności od upodobań łyżkę jogurtu greckiego lub trochę startego parmezanu.

SMACZNEGO!
(naprawdę prosto się ją robi i każdy facet ogarnie taką pyszną zupkę :) )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Kuchnia Pysznościowa- blog kulinarny , Blogger