×

223. Zupa krem z zielonych szparagów z wędzonym łososiem

Tak się jakoś złożyło, że w trakcie studiów pracowałam w różnych miejscach mniej lub bardziej związanych z gastronomią. Na 5. roku miałam (jak mi się wydawało na początku) całkiem ciepłą i miłą posadkę. Blisko na uczelnię, mnóstwo egzotycznych produktów spożywczych i różnych dziwnych naczyń do gotowania, a do tego jeszcze prawie w każdym tygodniu odbywały się u nas kursy kulinarne. Co prawda wtedy był szał na sushi, a ja i sushi nie mamy ze sobą za wiele wspólnego, ale różne ciekawe rzeczy zawsze warto podpatrzeć od zawodowych kucharzy. Mój ówczesny szef, miał o sobie i o swoich umiejętnościach bardzo wysokie mniemanie. Zawsze jak przynosiłam coś do jedzenia to próbował i wydawał (surowy) osąd. Wszelkie moje zupki pomidorowe czy warzywne były dla niego za mało wyszukane, ciasta, ciasteczka i tarty za mało fantazyjne i o dziwo tylko muffiny czekoladowe zyskały aprobatę. Moja kulinarna samoocena spadła prawie do minimum przy nim, bo jakże ja śmiałam nazywać się kucharzem gdy nie umiałam zwijać dobrze rolek sushi lub nie skosztowałam jeszcze różnych produktów udziwnionych jak stuletnie jaja czy inne suszone krewetki. Tuż przed moją obroną pracy magisterskiej zakończyliśmy na szczęście naszą współpracę, ja mogłam odetchnąć z ulgą i znów gotować z przyjemnością, a jedną z niewielu pozytywnych rzeczy, które mi pozostały po tamtej pracy to przepis na zupę krem ze szparagów, którym kiedyś zostałam uraczona. Oczywiście zmieniłam go trochę, żeby bardziej mi pasował i w sezonie lubię go przyrządzać. Zwłaszcza, że mój Miśkosław, odkrył w zeszłym roku, że szparagi mogą być dobre i teraz się upomina o nie co chwila.

ZUPA KREM Z ZIELONYCH SZPARAGÓW Z ŁOSOSIEM:
-2 pęczki zielonych szparagów
-1 l bulionu 
-sól, pieprz, sok z połówki cytryny
-kilka plastrów wędzonego łososia
-garść migdałów

1. Szparagi umyć i odłamać ich zdrewniałe końcówki, a następnie pokroić na kilku centymetrowe kawałki. Bulion podgrzać i gdy zacznie się gotować wsypać do niego szparagi. Gotować do momentu aż szparagi trochę zmiękną. Następnie zmiksować wszystko na w miarę gładką masę i doprawić solą, pieprzem i odrobiną soku z cytryny.

2. Migdały (obrane ze skórki) uprażyć na suchej patelni, a następnie posiekać na drobno.

3. Krem ze szparagów rozlać do talerzy. Na wierzch każdej porcji położyć kilka kawałków poszarpanego na drobno wędzonego łososia. Na łososia zaś posypać posiekane migdały i podawać od razu.

SMACZNEGO!


Szparagi

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Kuchnia Pysznościowa- blog kulinarny , Blogger