×

375. Gryczana tarta z gruszkami i serem ricotta

Tym razem nie będzie błyskotliwej i zabawnej dykteryjki na początek wpisu. Tym razem po prostu tarta gryczana z gruszkami ma mówić sama za siebie. Ja jedynie dodam, że biedna ta tarta czekała na swoją kolej bardzo długo, bo konkubent mój obiecał kupić mi ser ricotta...zajęło mu to tylko 1,5 miesiąca. Po drodze dostałam serek mascarpone i parę innych cudów, zanim udało się trafić na ten właściwy. Zaczynam się powoli przyzwyczajać, że dostaję nie do końca to o co prosiłam i muszę później kombinować. Jeśli tarta wam się spodoba to zerknijcie również na przepis na kruche ciasto z delikatnym kremem z mascarpone i gruszkami. Też było dobre :) 

TARTA GRYCZANA Z GRUSZKAMI I SEREM RICOTTA:
CIASTO:
-150g zimnego masła
-300g mąki gryczanej
-1 jajko
-50g cukru
-szczypta soli
-ew. łyżka jogurtu greckiego

NADZIENIE:
-250g sera ricotta
-4-5 dojrzałych gruszek
-2-3 łyżki miodu
-trochę cynamonu (ja używałam gotowej mieszanki Kamis-jest tam m.in. cynamon, kardamon, skórka cytrynowa) 

1. Z podanych składników zagnieść szybko ciasto. Powinno być elastyczne i nie kleić się do rąk. Jeśli jest za suche dodać jogurt grecki, jeśli za mokre ciut więcej mąki. Gdy będzie gotowe zawinąć je w folię spożywczą i wsadzić do lodówki na co najmniej godzinę. 

2. Schłodzone ciasto rozwałkować i wyłożyć nim przygotowaną foremkę (u mnie to była forma do tarty o średnicy 26cm i jeszcze 3 foremki do małych tarteletek).  Na ciasto położyć kawałek papieru do pieczenia i obciążyć np. suchym grochem, żeby nie wyrosło i wstawić do piekarnika rozgrzanego do 170st, na 15 minut. 

3. Gdy ciasto się piecze obrać gruszki i pokroić je w plasterki. Na podpieczony spód wyłożyć ser ricotta, na niego rozłożyć równomiernie gruszki. Wierzch oprószyć cynamonem i oblać miodem. Tak przygotowaną tartę wstawić do piekarnika na 20 minut. Gdy po upieczeniu ostygnie można już jeść. 

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Kuchnia Pysznościowa- blog kulinarny , Blogger