×

389. Pulpeciki arabskie w sosie miętowym

 Z jednej strony cały czas siedzę w kuchni, a z drugiej nie mam co na bloga włożyć :) Torty wyfruwają jeden po drugim, obiady też (no bo chłop i dziecię jeść muszą), ale ciasta do kawy już dawna nie miałam okazji zrobić. Może chociaż moje biodra mi za to podziękują. Jakiś taki zakręcony czas od Nowego Roku się zrobił. Obiady jednak trzeba robić, ale już z długotrwałym staniem przy garach, albo wymyślaniem czegoś bardzo skomplikowanego już mi trochę pod górkę jest. Ponieważ usłyszałam kiedyś, że mięsa mielonego nie da się zepsuć to dlatego wszelkie klopsiki, pulpeciki i kotleciki, jak również zapiekanki, są grane i lubiane. Tym razem padło na lekko inspirowany kuchnią arabską pomysł, czyli pulpeciki z miętą i w sosie miętowym. 
A na tradycyjne kotlety mielone tradycyjnie będziemy chodzić do mamy na obiad.

PULPECIKI ARABSKIE W SOSIE MIĘTOWYM:
-ok. 0,5 kg mielonej jagnięciny
-1 cebula
-2 ząbki czosnku
-duża szczypta kminu rzymskiego, papryka mielona słodka, sól, pieprz,  cynamon
-pęczek natki pietruszki i świeżej mięty
-nieco bułki tartej 
-oliwa

SOS MIĘTOWY:
-2 ząbki czosnku
-ok. 400ml jogurtu greckiego
-pęczek świeżej mięty
-sól, pieprz

1. Przygotować pulpeciki. Cebulę, czosnek i zioła posiekać bardzo drobno. Dodać je do mięsa, dosypać hojnie przyprawy i wszystko razem dokładnie wyrabiać i wymieszać. Formować małe pulpeciki, trochę większe niż orzech włoski, każdy obtoczyć w bułce tartej i smażyć na rumiany kolor na rozgrzanej oliwie. Po usmażeniu odłożyć pulpeciki na ręcznik papierowy, żeby odsączyć z nich nadmiar tłuszczu.

2. Na patelnię (i tłuszcz) po smażeniu pulpecików, wrzucić posiekane ząbki czosnku i chwilę smażyć. Dolać jeszcze jogurt grecki i wrzucić posiekaną miętę. Doprawić wszystko solą i pieprzem. Sos przelać na pulpeciki. 

*proponuję podawać np. z ryżem (przepis ze specjalną dedykacją dla mojego brata który odkrywa ostatnio tajniki kuchni). Ryż ugotować z dodatkiem cynamonu, gałki muszkatołowej, kminu rzymskiego i imbiru. 

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Kuchnia Pysznościowa- blog kulinarny , Blogger