×

397. Smażona cykoria z tymiankiem

Dziś na szybko, to nawet nie do końca będzie przepis tylko pewien pomysł co zrobić z trudnym warzywem. Z tą cykorią to jest tak, że nie jest łatwa do spożywania. Przynajmniej dla mnie tak jest. Kiedyś dawałam ją jako posiłki dla moich królików. Parę razy próbowałam jeść i jednak gorzki smak zawsze mnie odstraszał. Na szczęście znalazłam gdzieś informację, że trzeba bestię podgrzać. Faktycznie, cykoria podsmażona, jest zjadliwa....a nawet co mnie zaskoczyło, jest smaczna. Sprawdzi się jako przekąska lub dodatek do głównego dania.

 SMAŻONA CYKORIA Z TYMIANKIEM:
-cykoria
-łyżka masła klarowanego
-sól, pieprz
-gałązki świeżego tymianku

Cykorię umyć i obrać z wierzchnich liści jeśli są zazielenione. Wyciąć również głąby. Przekroić wzdłuż na pół i oprószyć solą, pieprzem i tymiankiem. Na patelni rozgrzać masło i smażyć z obu stron, aż się zarumieni. 

*upieczenie cholery też pomaga pozbyć się jej goryczy :)

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Kuchnia Pysznościowa- blog kulinarny , Blogger