×

420. Domowe lody truskawkowe bez maszynki

 Przychodzi taki moment w roku gdy na śniadanie, obiad i kolacje jem lody na zmianę z truskawkami. Później truskawki zamieniam na maliny albo czereśnie, ale póki co to truskawki królują. To naprawdę cudowny czas w roku. A gdyby połączyć to w całość to świat byłby chyba jeszcze piękniejszy. Jeść cały czas lody truskawkowe, z kawałkami truskawek, można w sumie jeszcze trochę posypać czekoladą, to już w ogóle kulinarne niebo mnie czeka. Całe szczęście, że rodzina wysłała mnie na kurs gotowania po meksykańsku (relacja z Fiesta Mexicana oczywiście na blogu). Szefowa Isabel Balderas uczyła nas tam jak zrobić lody wiśniowe z migdałami. Mała podmianka owoców i już jest moje ulubione połączenie. Żyć nie umierać. Na jutro już mam naszykowaną porcję lodów. 

DOMOWE LODY TRUSKAWKOWE 
-500g  truskawek
-300ml zimnej śmietanki 36%
-150g jogurtu greckiego
-100ml słodkiego mleka skondensowanego
-duży chlust esencji waniliowej
-duża szczypta cynamonu

Truskawki zmiksować na gładko. Śmietankę ubić na sztywno i dodawać do niej stopniowo mleko skondensowane, cynamon i wanilię. Dodać jeszcze jogurt i zakończyć miksowanie na wysokich obrotach. Delikatnie, szpatułką wmieszać truskawki. Nie muszą być dokładnie rozmieszane, to wtedy powstaną lody marmurkowe trochę śmietankowe trochę truskawkowe.
Tak przygotowane lody truskawkowe włożyć do zamrażalnika. Żeby nie powstały kryształki lody trzeba zamieszać całość co ok. pół godziny. Są gotowe kiedy się już schłodzą całkowicie...po ok. 3-4 godzinach.

*przyznaję bez bicia, że na kursie uczyliśmy się robić fantastyczne w smaku domowe wafelki do lodów. Jednak są mocno pracochłonne i trochę przeraża mnie ilość pracy, żeby każdy z mojej lubiącej jeść rodziny, dostał chociaż po jednym :)

SMACZNEGO!

2 komentarze:

Copyright © 2016 Kuchnia Pysznościowa- blog kulinarny , Blogger