×

458. Bezglutenowa szarlotka sypana z kaszą jaglaną i amarantusem


 

Nie da się ukryć, że jesteśmy łasuchami, wszyscy ile nas tu jest w naszej małej komórce społecznej. Dzień bez czegoś słodkiego jest dniem zdecydowanie straconym. Czasem jest to słodkie śniadanie, czasem słodkie drugie śniadanie, a czasem ciasto zjedzone cichaczem do wieczornego serialu. 
Wychodzę z założenia, że nie ma co z tym walczyć, lepiej pokochać i po prostu praktycznie zawsze mamy w domu upieczone ciasto. Zdecydowanie to lepszy wybór niż kolejna tabliczka czekolady zagryzana paczką ciastek.
Poza tym, że mam ochotę na coś słodkiego w stanie ciągłym, to nie mam ochoty na jakieś długie zabawy kuchenne. Jakoś tak mnie napadła ostatnio chandra jesienne i niestety nic mi się nie chce. Jedynie jeść mi się chce. Dlatego też pomysł na szarlotkę sypaną jest idealny. Nic nie trzeba robić, tylko sypać składniki, a ciasto obłędnie pachnie w całym domu i pysznie smakuje. A do tego jeszcze liczę na to, że zostanę rozgrzeszona ze zjedzenia tych kilku kawałków ciasta, bo ta szarlotka składa się z super zdrowych super food-kaszy jaglanej i amarantusa i jeszcze trochę masła do tego, żeby nie zwariować. Już czuję, że mi wracają siły witalne i chęć do życia przy tej paskudnej pogodzie. 

BEZGLUTENOWA SZARLOTKA SYPANA Z KASZĄ JAGLANĄ I AMARANTUSEM:
-ok. 1 kg jabłek (ja zamieniłam kilka jabłek na gruszki)
-pół szklanki brązowego cukru
-pół szklanki mąki jaglanej
-3/4 szklanki kaszy jaglanej (nie ugotowanej)
-pół szklanki amarantusa ekspandowanego
-2 łyżeczki sody oczyszczonej
-2 łyżeczki cynamonu
-1/3 kostki masła
1. Masło włożyć do zamrażalnika.
2. Jabłka i ewentualnie gruszki obrać, wykroić z nich gniazda nasienne i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Wymieszać z cynamonem.
3. Wszystkie suche składniki wymieszać ze sobą dokładnie.
4. Dno blaszki (ja używałam tortownicy o średnicy 22cm) wysmarować na grubo masłem. Na to wysypać równomiernie ok. szklankę suchych składników, na to połowę jabłek, znowu trochę suchego, resztę jabłek i na samą górę resztkę suchych składników. Na wierzch całości zetrzeć na tarce zmrożone masło. Wstawić całość do piekarnika rozgrzanego do 180st, na około 40-50 minut, aż wierzch się zarumieni. 
Gdy nieco ostygnie można już jeść.
SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Kuchnia Pysznościowa- blog kulinarny , Blogger