×

473. Szybka nalewka korzenna z żurawiną na święta


Z nalewkami, które uwielbiam i robić i pić, jest ten problem że potrzebują czasu. Niestety czas działa też na ich niekorzyść, bo gdy tylko konkubent zwęszy że jakiś nowy trunek jest nastawiony do macerowania, to dziwnym trafem napój zaczyna parować. Później słyszę, że musiał spróbować czy aby na pewno nalewka jest dobra, czy może się nie zepsuła, albo nie skisła, albo nie była samotna. 
Chociaż ja też nie jestem bez winy. W wakacje zrobiłam pyszną nalewkę z truskawek i odstawiłam butelkę specjalnie na święta. No cóż....w międzyczasie spotkałam się z dawno nie widzianą przyjaciółką. Nalewka w niewyjaśnionych okolicznościach zaginęła po tym spotkaniu. 
Tuż przed świętami, kiedy już bokiem mi wychodzi magia tych świąt, jestem bez tradycyjnej nalewki, a czas coraz bardziej się kurczy. W dzikim pędzie pomiędzy ostatnimi zakupami prezentowymi, a zwyczajowym spacerem z Lucy żeby jakoś spożytkować jej energię, obsypana mąką i anielskim włosiem, znalazłam chwilę na przeglądanie internetów. Na blogu Burczy mi w brzuchu znalazłam przepis na ekspresową nalewkę korzenną z żurawiną. Cudownie. Robi się ją w 1-2 dni , znaczy cudnie, wyrobię się przed Wigilią jeśli tylko na chwilę porzucę siekanie śledzi i zajmę się laniem alkoholu. Cudnie pachnie i samym swoim aromatem poprawia mi humor. Poza tym radość  mnie nie opuszcza gdy sobie uświadomiłam, że mój tytuł prawie Perfekcyjnej Pani Domu jest niezagrożony. Mam pyszną żurawinówkę na święta. Rodzina się nie zorientuje na pewno, że przygotowania świąteczne prawie mnie pokonały. 

SZYBKA NALEWKA KORZENNA Z ŻURAWINĄ:
-400g świeżej żurawiny
-1,5 szklanki cukru
-4 szklanki wody
-kilka goździków, kilka plasterków świeżego imbiru, łyżeczka cynamonu
-0,7l wódki

1. Żurawinę umyć i wsypać do garnka. Dodać cukier, wodę i przyprawy i zagotować całość na małym ogniu. Podgrzewać przez 10-15 minut, a następnie zmiksować owoce blenderem (lub zgnieść tłuczkiem do ziemniaków). Podgrzewać jeszcze przez kilkanaście minut, a później zdjąć z ognia do przestygnięcia i wlać alkohol. Całość odstawić w chłodne miejsce na ok. dobę. 

2. Nalewkę przelać przez sito i przetrzeć owoce. Rozlać do butelek lub karafek i w zasadzie można już pić. 

*taka nalewka z żurawiny to idealny pomysł na jadalny prezent, który wykonamy nawet w ostatnim momencie

SMACZNEGO!



1 komentarz:

  1. WOW naprawdę szybko idzie zrobić tę nalewkę. W wolnej chwili muszę zrobić.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Kuchnia Pysznościowa- blog kulinarny , Blogger