×

Moja biblioteka II

Co prawda dzień się już wydłuża, ale wieczory nadal są długie i sprzyjające zakopaniu się pod kocykiem z kubkiem kawy czy herbaty i dobrą lekturą w dłoni. Cała jesień spędziłam na czytaniu kolejnych tomów serii kryminalnej Camilli Läckberg, a po skończeniu jej zastanawiałam się jak żyć, co czytać? Na szczęście znalazło się całkiem sporo ciekawych książek. Patrząc po ulubionych pozycjach (i zważywszy na fakt wychowania się na kryminałach Chmielewskiej) aż dziw bierze, że nie mam u boku jakiegoś wielce czarującego i błyskotliwego policjanta :)


ZAKONNICE ODCHODZĄ PO CICHU-Marta Abramowicz
Cykl wywiadów z kobietami, które wystąpiły już z zakonów. Ich wspomnienia z czasu gdy wstępowały do klasztoru, jak wyglądało ich życie codzienne za murami zakonu i powody dlaczego odeszły. Trochę wstrząsające jak dla mnie, ale bardzo ciekawe historie.  Wielkie brawa dla Marty Abramowicz, że udało jej się dotrzeć do tych kobiet i wydobyć to co zapewne było mocno skrywane. 
SERIA "ANATOMIA ZBRODNI"-Tess Gerritsen
Tess Gerritsen jest z wykształcenia lekarzem zatem wszelkie opisy operacji, czy wyciąganych akurat z ofiary wnętrzności są naprawdę bardzo realistyczne i plastyczne. Same historie też są bardzo sugestywne. Czytając wieczorami "Chirurga" co chwilę sprawdzałam, czy na pewno dobrze zamknęłam mieszkanie. 
Póki co najbardziej podobał mi się 2. tom serii-"Dawca", o rosyjskich bezdomnych chłopcach, sprzedawanych do USA jako dawcy organów. Przerażająca historia. 

A żeby było zabawnie to znalazłam te książki w kiosku. Za naprawdę śmiesznie małe pieniądze można je teraz kupić. Co 2 tygodnie wychodzi nowy tom z serii. 



SPRAWA NINY FRANK-Katarzyna Bonda
O kryminałach Katarzyny Bondy słyszałam już od dawna, ale jakoś nie mogłam na nie trafić. Teraz zaczęłam czytać serię z psychologiem śledczym Hubertem Meyerem. Barwne postacie, każda dopracowana z najdrobniejszymi szczegółami, wymyślna zbrodnia i dużo niewiadomych. Bardzo wciągający kryminał trzymający w napięciu do samego końca....cholera, nawet przeczytałam ostatnie strony i ciągle nie wiem kto zabił. 
MINIATURZYSTKA-Jessie Burton
Powieść obyczajowa, której akcja rozgrywa się w XVII-wiecznym Amsterdamie. Jest młodziutka Nella, która wyszła właśnie za mąż za dużo starszego od niej mężczyznę. Jest piękny domek dla lalek i tajemnicza miniaturzystka, która zdaje się mieć wiedzę o przyszłości. Jest cech kupców, z jednej strony bardzo konserwatywny, z drugiej bardzo rozwiązły. Jest też siostra męża i służba domowa, skrywająca wiele tajemnic. Bardzo wciągająca powieść, niestety o smutnym zakończeniu. 

Najnowszej książki tej autorki, "Muza" jeszcze nie przeczytałam, ale jest na mojej liście czytelniczej. Mam nadzieję, że będzie równie wciągająca. 




FRANCUSKI PIESEK-Marta Obuch
Jedyna komediowa pozycja w tym zestawieniu, ale równie dobra. "Francuski piesek" to komediowy kryminał, z kulinariami w tle. Zwariowane bohaterki, wszystkie równie szybko pakują się w kłopoty. Są też mężczyźni-błyskotliwi policjanci i wspaniały kucharz. Humor wylewa się z każdej strony i trzeba uważać na czytanie w środkach transportu, żeby za głośno się nie śmiać. Polecam zdecydowanie, a ja właśnie czekam na paczkę z kolejnymi kryminałami tej autorki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Kuchnia Pysznościowa- blog kulinarny , Blogger