×

495. Sałatka z pieczonym burakiem, wędzonym twarogiem i roszponką

 Chyba nie jestem odosobniona w wielkich wiosennych planach pozbycia się oponki z brzucha przed wakacjami. Plany są, a jakże, jak co roku. Jak co roku obiecuję sobie, że teraz to już będę się tylko zdrowo odżywiać. Jak co roku też wszelkie dobre chęci przegrywają z czekoladą, ciastami, muffinkami i hektolitrami kawy. 
W tym roku ma być inaczej. Zbieram się w sobie, żeby przeprowadzić detoks cukrowy. Ułatwić sprawę ma mi fakt, że konkubent wyjechał na dłużej i chcę go zaskoczyć swoim lepszym wcieleniem gdy wróci. Wiecie ma być włos błyszczący, brzuch płaski, a dziecko grzeczne. Zaczęłam od tego włosa błyszczącego i nowej lepszej fryzury. Pierwszego dnia po wyjeździe lubego zostawiłam Lucy u dziadków i pobiegłam do fryzjera. Kilka godzin później, uboższa o nieco monet z portfela, z włosami skróconymi o dobre 10 czy 15cm i zaczadzona specyfikami do włosów, nie wiedziałam czy śmiać się czy płakać. Ot taka przypadłość, nigdy nie jestem zadowolona z efektu na głowie od razu po wyjściu z salonu. Dopiero po jakimś tygodniu moje włosy i ja zaczynamy żyć w zgodzie, ewentualnie ja się po prostu przyzwyczajam. Z  uczesaniami na różne okazje jest gorzej,bo  nie mam tego czasu na oswojenie się. Nie wiedzieć czemu zazwyczaj fryzjerzy robią mi też takie coś na głowie, że wyglądam jak Lusesita, hiszpańska prostytutka.
 Póki co cieszę się, że daję radę włosy związać w kitkę. I może jednak zabiorę się za płaski brzuch (o grzecznym dziecku nie mam co marzyć przy jej temperamencie). W ramach zdrowej przekąski wymieszałam sobie pyszną sałatkę z pieczonego buraka z dodatkiem kaszy bulgur, roszponki i wędzonego twarogu. Czasem coś zdrowego może być pyszne jednak. 

SAŁATKA Z PIECZONYM BURAKIEM, WĘDZONYM TWAROGIEM I ROSZPONKĄ:
-2 średniej wielkości buraki
-garść roszponki ewentualnie świeżego szpinaku
-pół szklanki kaszy bulgur
-1 mała cebulka
-garść nasion słonecznika
-ok. 100g wędzonego twarogu ewentualnie twarogu z koziego sera

SOS:
-łyżka oliwy
-łyżeczka miodu
-łyżeczka łagodnej musztardy
-łyżeczka octu winnego
-sól, pieprz

1. Buraki dokładnie umyć. Odkroić im czubki z dwóch stron. Skropić oliwą i oprószyć solą i pieprzem. Szczelnie zawinąć w folie aluminiową i wsadzić do piekarnika rozgrzanego 180st, na około 20-30 minut, aż zmiękną. Po tym czasie wyjąć upieczone buraki piekarnika i ostudzić. 

2. Kaszę bulgur ugotować w lekko osolonej wodzie na sypko. 

3. Buraki obrać ze skórki i pokroić w średniej grubości kostkę. Cebulę posiekać na bardzo drobną kosteczkę. Wymieszać ze sobą buraki, kaszę, cebulę, roszponkę oraz pokruszony twaróg. Całość oblać sosem (przygotowanie jest banalne-wszystkie składniki wlać do małego słoiczka, kilka razy energicznie nim potrząsnąć i już gotowe), oraz posypać uprażonymi na suchej patelni ziarnami słonecznika. 

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Kuchnia Pysznościowa- blog kulinarny , Blogger