×

499. Prosty makaron z pesto trapanese i kremowym serkiem

 Matka ma być cierpliwa.U mnie z cierpliwością jest krucho bardzo, a muszę się wykazywać. Dziecko moje samo z siebie postanowiło zacząć naukę obchodzenia się bez pieluch w życiu. Jeśli o mnie chodzi, dla własnej wygody wolałabym jej zmieniać pieluchy do 18-stki, niż połowę dnia przesiadywać z nią w łazience namawiając na zrobienie siusiu tam gdzie dorośli siusiu robią. Jednak zapędów młodocianego harpagana nie należy gasić, skoro sama chce, to się uczymy i robimy ten krok ku dorosłości. To wszystko wina Tuska i tego, że Lucy obraca się w złym towarzystwie, które już przeszło etap odpieluchowania się. Do tego ta cwana łasica już zauważyła, że po każdej prawidłowo wykonanej akcji jest nagroda, więc specjalnie gałgan jeden wypija hektolitry wody, żeby więcej siusiać i więcej nagród zgarnąć. Dziecina moja sprytniutka i łakoma.
Trochę tylko zgrzytam zębami, że jak zwykle takie atrakcje są na mojej głowie. Miśko tylko się cieszy przy rozmowach na Skypie i wzrusza moim losem na odległość, gdy kolejny raz ścieram mokrą plamę z podłogi. Za karę ja mu opowiem jakie dobre pesto ukręciłam. Nie, nie jest zielone. Pesto trapanese jest czerwone, a przepis pochodzi z Sycylii. Słoiczek pesto umila mi prawie każdy posiłek ostatnio, a teraz dodatkowo zrobiłam z nim mój ukochany makaron. Ponieważ to obiad również dla Lucy, złagodziłam nieco charakterystyczny smak pesto delikatnym serkiem. Wyszło pysznie. Konkubent może zacząć żałować, że go z nami nie ma.

MAKARON Z PESTO TRAPANESE I KREMOWYM SERKIEM:
-200g makaronu pełnoziarnistego spaghetti lub innego ulubionego
-1 niewielka cebulka
-2 ząbki czosnku
-garść pomidorków koktajlowych
-4 łyżki pesto trapanese* 
-3 łyżki serka Arla Apetina Pomidory z Bazylią
-oliwa, sól, pieprz 

*PESTO TRAPANESE:
-2 szklanki pomidorków koktajlowych
-pół-3/4 szklanki uprażonych migdałów bez skórki
-4-5 łyżek dobrej oliwy
-garść świeżej bazylii
-2 ząbki czosnku
-2 łyżki startego sera pecorino (ewentualnie parmezanu)
-sól, pieprz, 

1. Pesto najlepiej przygotować dzień wcześniej. Wszystkie składniki umieścić w kielichu blendera i dokładnie zmiksować. Można pokusić się również o tradycyjne ucieranie w moździerzu. Jeśli pesto będzie zbyt gęste można dolać odrobinę zimnej wody, jeśli za rzadkie dosypać sera lub migdałów.

2. Makaron ugotować al dente w dużej ilości mocno osolonej wody.

3. Na sporej ilości rozgrzanej oliwy zeszklić drobno posiekaną cebulkę. Dorzucić do niej posiekany czosnek oraz przekrojone na ćwiartki pomidorki koktajlowe. Gdy pomidorki nieco zmiękną dodać pesto oraz serek. Zdjąć całość z ognia, dodać świeżo ugotowany makaron, oraz 2-3 łyżki wody z jego gotowania i całość dokładnie wymieszać. Ewentualnie doprawić do smaku solą i pieprzem. Podawać od razu, każdą porcję dekorując świeżymi listkami bazylii. 

SMACZNEGO!


Codziennie baw się smakiem!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Kuchnia Pysznościowa- blog kulinarny , Blogger