×

205. Zapiekana cynamonowa kasza manna z truskawkami i śliwkami, jako odchudzona wersja deseru lub śniadania

Prawie wszyscy krewni i znajomi już wiedzą, że po zimie postanowiłam nieco popracować nad sobą. Niestety odkryłam, że ilość spożywanych kalorii ma jakiś negatywy związek z szerokością ubrań i wcale mi się to nie podoba. Nie powiem, żeby moje starania o powrót do dawnej sylwetki, odbywały się jakoś bardzo drastycznie. W końcu nie chodzi o to, żeby nagle schudnąć kilka/kilkanaście kilogramów, a chwilę po odstawieniu diety i katorżniczych ćwiczeń znowu przytyć. Ja wolę spokojniej, ponoć to nawet zdrowsze jest. Dlatego też pożegnałam się z windą, a za to przywitałam schody w moim bloku, codzienne spacery do i z kolejki stały się normą, a do tego kombinuję jak tu zrobić coś co będzie pyszne i słodkie i może nie będzie bombą kaloryczną (żeby nie było zbyt drastycznie to jednak od czasu do czasu jakąś bombę pochłonę).
Z tego kombinowania i z przeglądania różnych blogów kulinarnych wyszło coś pomiędzy sycącym, słodkim śniadaniem i deserem, czyli kasza manna zapiekana z dużą ilością cynamonu, truskawek i śliwek. Bo kasze są zdrowe (wolę kasze mannę niż jaglaną do której wciąż się nie mogę przekonać w 100%), bo cynamon przyspiesza przemianę materii i poprawia proces trawienia, bo owoce są pyszne i pełne witam i błonnika.

ZAPIEKANA KASZA MANNA Z TRUSKAWKAMI I ŚLIWKAMI:
-2 szklanki mleka
-3-4 łyżki kaszy manny
-1 jajko 
-2 płaskie łyżki cukru trzcinowego
-duża szczypta cynamonu
-łyżeczka masła 
-kilka truskawek i śliwek (mrożone się do tego nadają wyśmienicie, więc nawet teraz można przyrządzić ten deser)

1. 1,5 szklanki mleka wlać do garnuszka i podgrzewać. W reszcie mleka rozmieszać kaszę mannę. Gdy tylko mleko zacznie się gotować wlać do niego mieszankę z kaszą i cały czas mieszając (żeby kluchy nie powstały) podgrzewać jeszcze przez kilka minut. Po tym czasie zdjąć kaszkę z ognia i odstawić do wystygnięcia. 

2. Jajko roztrzepać dokładnie, dodać do niego cynamon i cukier. Do kogla-mogla wlać ostudzoną kaszkę oraz odrobinę masła i wszystko razem dokładnie wymieszać. 

3. Do przygotowanych kokilek (u  mnie to były 2 całkiem pojemne kokilki) nałożyć po kilka truskawek i śliwek, lub inne ulubione owoce. Zalać całość mieszanką z kaszy i jajek i wstawić do piekarnika rozgrzanego do 180st, na około 25-30 minut. Po tym czasie wyjąć kokilki z piekarnika, odczekać chwilę aż nie będą parzyć i już można jeść :)

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Kuchnia Pysznościowa- blog kulinarny , Blogger