poniedziałek, 21 września 2015

360. Pełnoziarnisty omlet z jabłkami na odchudzone śniadanie

 Jak już wspominałam postanowiłam odchudzić nieco swoje jestestwo. Z teorii jestem obkuta na blachę...jedz 5 posiłków, nie głodź się, pij dużo wody, nie spiesz się przy jedzeniu, dokładnie przeżuwaj, samodzielnie gotuj bo to trudne nie jest i wyeliminuj gotowce, śniadanie jest najważniejsze-jedz je do godziny od wstania itp. itd. No tak, to wszystko pięknie i mądrze brzmi. W teorii nawet brzmi nie tak trudno do wykonania. Niestety tylko w teorii, ale walczę wytrwale, póki co tylko ten punkt o piciu dużej ilości wody wychodzi mi bez problemów. Tak więc na blogu może pojawić się trochę przepisów lekko odchudzonych, pomagających wiecznie zabieganej Matce Polce Niedźwiadkowej na złapanie energii bez wyrzutów sumienia. Dziś zapraszam na puszysty omlet z mąki pełnoziarnistej z dodatkiem jabłek i cynamonu. 

PEŁNOZIARNISTY OMLET Z JABŁKAMI:
-1 jajko
-1 łyżeczka miodu
-1 łyżka mąki pełnoziarnistej (ja używałam pszennej ale można wymieszać pół na pół z żytnią)
-1 małe jabłko
-szczypta cynamonu

Jabłko obrać i pokroić na małe cząstki. 
Białko oddzielić od żółtka i ubić na sztywną pianę. Nie przerywając mieszania dodać do niego miód, następnie żółtko i mąkę. Tak przygotowaną masę wylać na rozgrzaną patelnię (najlepiej by było gdyby to była patelnia beztłuszczowa). Na omlecie rozsypać równomiernie jabłka i oprószyć je cynamonem. Smażyć na złotobrązowy kolor i przekręcić na drugą stronę. Gdy z drugiej strony omlet również się zarumieni zdjąć go z patelni i od razu można zjeść (u mnie zyskał jeszcze odrobinę pokruszonego twarogu koziego i kilka winogron).

SMACZNEGO!

Drukuj to!

2 komentarze :

  1. idealna propozycja na śniadanie, czy podwieczorek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sycące, smaczne i proste w wykonaniu....danie idealne :)

      Usuń