×

378. Czekoladowe ciastka pieguski z ziarnami kakaowca

Osiągnęłam już szczyt szczytów w nieogarnięciu (kuchennym). Znalazłam przepis, który wyglądał mi bardzo obiecująco. Przeczytałam go nawet kilka razy. Odkryłam, że w zasadzie to większość składników mam, ale brakuje mi jeszcze prażonych ziaren kakaowca, więc pogoniłam chłopa żeby mi takowe zakupił. Biedak przedzierał się przez siedem mórz i siedem rzek, pokonał smoka i złego ogra i zdobył je dla mnie (od razu w podwójnej ilości żeby się drugi raz nie męczyć). Jak już miałam te cholerne ziarna to zapał do pracy mi nieco oklapł i się zebrać nie mogłam czas znaczny. Jak się zebrałam to przeczytałam przepis jeszcze raz iiiii....tam wcale nie było ziaren kakaowca, tylko wiórki czekoladowe albo posiekana czekolada. No cóż. Peszek. Grunt, że chociaż z tej samej kategorii były te produkty. Zresztą jak po raz kolejny wczytałam się w przepis to mi wyszło, że jakaś taka ilość wyjdzie że nawet do jednej kawy nie wystarczy słodkości  i w ogóle do luftu ten przepis jest. Wcześniej chyba jakaś pomroczność jasna mnie dopadła.
Pokombinowałam nieco i wyszedł całkiem nówka-sztuka jeszcze nie śmigany przepis. Genialne te ciasteczka, do kawy cudne, bez kawy też. Chciałam szlachetnie zostawić trochę Miśkowi za fatygę z tymi ziarnami, ale mu się wyjazd służbowy przedłużył i już na ciasteczka się nie załapał biedak. Mógł nie pracować tylko szybciej wracać. Praca jest dla leszczy.

 CZEKOLADOWE CIASTECZKA PIEGUSKI Z ZIARNAMI KAKAOWCA:
 -pół kostki miękkiego masła
-1/3 szklanki cukru
-1 szklanka mąki pszennej
-1 jajko
-duży chlust esencji waniliowej
-1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej
-1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
-spora szczypta soli
-2 czubate łyżeczka kakao
-2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
-ok. 100g prażonych ziaren kakowca
-2 tabliczki czekolady (u mnie 1 biała i 1 mleczna)

1. Ziarna kakaowca obrać z łupinek i drobno posiekać. Obie czekolady również posiekać na małe kawałeczki. 

2. Masło utrzeć na puszystą masę z wanilią i cukrem. Następnie cały czas ucierając dodać jajko, sól, kakao, kawę oraz mąkę, sodę i proszek do pieczenia. Na koniec do masy wmieszać posiekane ziarna i czekoladę. Formować niewielkie kuleczki (mniej-więcej wielkości orzecha włoskiego) i układać je na blaszce przy okazji lekko spłaszczając. Trzeba zostawić spore odległości pomiędzy ciastkami, bo spore urosną. Wstawić do piekarnika rozgrzanego do 170st, na około 10 minut. Po tym czasie wyłączyć piekarnik i przełożyć ciasteczka do studzenia na kratkę. Uwaga, będą jeszcze miękkie. Najlepiej przechowywać je w szczelnej puszcze. 

*zamiast ziaren kakaowca można użyć orzechów, migdałów, rodzynek bądź suszonej żurawiny, albo po prostu dołożyć kolejną tabliczkę czekolady

SMACZNEGO!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Kuchnia Pysznościowa- blog kulinarny , Blogger